Tuesday, May 17, 2011

merapu meraban pt 3 (episode: hari guru)

hahaha!! last entry smlm sy ade merungut pasal season finale  Supernatural S06 kan? sekali rupa2nya MINGGU DEPAN!!! hahahaha!!sian Mr Lappy saye ni nyaris kena baling ngan tuan dia tanpa sebab-musabab..hahaha!!!
so saye dah x tensen2 g...excited nk taw...huhuhuhu!!!
owh..memandangkan da dekat sminggu saye ade kat Malaysia (macam jauh je kan sabah 2?) n pagi ni umi masak nasik lemak... 4 bulan ni...saya kena menghargai betol2 apa yang umi masak...ye lor..pas ni 6 bulan (maybe setaun trus) x balik...mesti tekanan saye x dapat rase ape umi masak...hahaha!!!tp memandangkan malam smalam saye sempat tdo 2 jam je, jadi tugas saye kat dapur tadi sebagai tukang rebus n kopek telur je la...hahahaa!!! pastu saye tros sambung tido blik...bangun2 je si kecik Izzati da abeskan telur rebus 2...pape je la dik...along boleh masak lain...hahaha!!!!

owh b4 anything..saye nak wish HAPPY TEACHER'S DAY kat sume chekgu2 saye, kawan2 saye yang bergelar pendidik n sumer pensyarah2 saye...sume2 chekgu n pendidik kat muka bumi ni skali la... i dun really have muh experience ngan teacher's day ni coz memandanggkan teacher's day ni slalunya hari x blaja...so saye pon cuti la... saya pon x ingat adiah yng penah saya bagi coz slalunya adik saye yang  xcited sangat nk bli adiah ni n saye ikot je la..umi saye beli n trus bungkus...x taw ape isi dalam...tisu ke? ape ke? siyes saye x taw...bukan x menghargai guru, tapi i think hadiah ni sume doesnt like appreciation tapi more to showing off to others...so i prefer my own handmade card...walopn nmpak cam buruk je tp saye rasa (x tw la cikgu tu rasa ape) effort saye kat card tu sangat la besar (bukan belagak tp as far as i know yang ajar saye wat sumer2 start from lukisan, deco, tulis wish sume dari sorang manusia bernama chekgu) n i think sume tu lebih telus...x taw la org len...
memandangkn saye banyak pindah randah dari keci, mostly i can say saya banyak guru...saya x de la ingat sumer nama cikgu saye (mmng memory saya sangat lousy nak ingat muka n nama org ni) n kebanyakan yg rapat ngan saya masa zaman kanak2 riang dulu is chekgu English n kurang gemar ngan saya plak Ustazah...saya pon x tw nape tapi saye x de la dendam pon...xde pekdah nye...hahaha!!! saye jugak sangat rapat ngan cikgu Science masa darjah 4-6 (time tu skolah len2) coz saya still ingat ape yang cikgu Science saya mula2 cakap masa saya blom mula2 kenal subjek 2..."Sains ni subjek yang palig seronok sekali" n with that one simple phrase from Cikgu Hamka, sampai skunk saya adalah pelajar sains...maybe brainwash awal2 dia sangat la effective...
my dad also was a teacher, cikgu sejarah. so one of the subject i love the most is sejarah...but ade sorang cikgu ni (saya x ingat nama dia tp dia bagi ceramah time orentasi masa form 1) cakap  "walopun sejarah ni boring tapi kamu kena lulus jugak!" n i think agaknya sbb 2 kot kawan2 saya benci subjek 2 bt my dad do different, he always say that knowledge has nothing to do with boring...he said that masa saya merajuk ngan beliau n x mo wat homework masa darjah satu n he kept repeating the phrase until now... so thanks to the brainwash, saye masih x de prasaan give up untuk study...thanks dad...=D
 

 
 

 


sume2 yang kat atas ni merupakan warga pendidik (bukan sume cikgu saye ada kat sini) yang pernah ajar saye...walopun x sume tapi saya still nak wish SELAMAT HARI GURU to sumer cikgu2 saya!!! terima kasih cikgu!!
BTW yang kat atas tu (yang gamba pas konvo) is Cikgu Nik (my dad) hehehe!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...